onsdag 24 juni 2009

Konsert i Ullevi!

Aaaaaah, sweeeeeeeeeet, en ledighet på hela fem dagar!

I fredags var det midsommar och jag hade en riktigt awesome dag, och kväll. Vaknade upp på lördagen i en asskön kökssoffa, med täcke och kuddar, snodde lite frukost och en dusch, sen gick jag hem, typ 1.3 mil eller nåt. Tog ett litet tag, men det var en trevlig färd. På eftermiddagen skjutsade jag min brors tjej till centralen, och drog med mig Tobbe till lägenheten i Nacka, där vi harassade André, och spelade munchkin, samt plockade jag på mig lite saker som jag skulle ha på min resa till Göteborg dagen därpå.

I söndags drog jag upp ganska tidigt och begav mig mot centralen. Satte mig och väntade på en bänk bredvid lite festivalfolk som var på väg till peace & love. Sen på tåget mot göteborg såg jag igenom två tecknade kortfilmer (animé, fast bra), Voices From a Distant Star och 5 Centimeters Per Second. Båda var sjukt snygga och måttligt deprimerande :D Upptäckte även att WinXP drar ganska fett mer batteri än OS X, och datorn dog efter drygt halva resan (som var ca 3h 7min).

Väl framme mötte jag upp min kompis Robin som fixat biljetter och hotell, och drog till hotellet som för mig var väldigt lyxigt. Varsin 140-säng och allmänt nice. Direkt efter drog vi in till "stan"(*) igen och trängde oss bland andra för att köpa tshirts utanför Gamla Ullevi. Väl inne på Ullevi började regnet ösa ner med droppar stora som vattenballonger. Min t-shirt blev genomblöt, så jag drog av den och stoppade ner i en påse och hade min jacka som paraflax. Den blev också väldigt blöt, så när det slutade så pressade jag ner den i påsen också.

Efter en stund vänder jag mig för att kolla vad som händer bakom mig, och upptäcker att INGENTING händer bakom mig, det är tomt i ungefär en persons bredd i typ två meter bakom mig. En grupp killar står runt tomrummet och en av dem säger lite generat: "heh... dags för tröja snart eller?"
jag: "what, vaddårå?"
han: "ehm... det är rätt äckligt.."
jag: "hahaha! Va!? Att jag inte har tröja?"
han: "ja *fniss*"
*börjar förstå att han har homofobi eller liknande*
jag: "vaddå, är du inte bög eller?"
han: "nej? *fniss*"
jag: "eeeew! Get away from me straight boy!"
*lägger armen om min kompis och han tar tag om min midja*

Skräcken i deras ögon värmer än i dag. Sedan hörde jag dem säga:
"fan, kan ingen säga till vakten att säga åt honom att ta på sig tröjan eller nåt, va faaan"

och

"kom igen då va fan, vi får fan rotera, jag har stått närmast hela tiden nu!"

...

Publikhavet kanske inte är rätta stället för dem som är rädda för andra killar och folk utan tröjor? Jag var inte direkt ensam om att inte ha det heller.

Anywayz, förbandet Bullet började spela och var en glad överraskning, hade inte hört dem tidigare. Sedan kom ANDRA förbandet (ofta man har två förband?!) The Answer, och de var inte alls lika coola, och de flesta var trötta och ville se THE BAND liksom. Sen tillslut kom de ut på scen:

AC/DC

Och jävlar, det var en fet show de körde, och jag blev mäkta imponerad! Jag trodde inte Brian Johnson skulle palla sjunga så grymt som han gjorde, och Angus Young var lika häftig som alltid. Nu har jag äntligen sett dem, och det känns sjukt bra!

På resan hem satt jag mest och halvsov och lyssnade på AC/DC.


(*) - Göteborg är ingen riktig stad ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar