onsdag 24 juni 2009

Ultimate Awesome @ Harry B James

Väl hemma från Göteborg drog jag till Svinningeskogarna och packade gitarren, fostrade ihop några tunnbrödrullar och en kall köttbit med en kall potatis och drog in till Kungsträdgården och mötte upp Daniel. Sen tittade S:et och Kalle förbi, och tillslut även Love och Alexius.

Jag och Love drog till Harry B James där vi skulle spela senare på kvällen, men vi hade blivit tillsagda att vara där 20.30. Vi var där 20.30. Det var inte arrangörerna. Vi hade ingen aning om vem vi skulle prata med, eller var logen låg någonstans. Vi frågade runt lite, och tillslut blev vi guidade genom köket och upp för en trappa där "logen" var. Det var inte riktigt plats för 5 band, men som tur var så var alla banden aldrig där samtidigt. Det var många som köpte biljetter som inte behövde säga dem i dörren heller. Det gjorde det ganska pinsamt att ha sålt biljetter till kompisar när de kunde kommit gratis, och sen dessutom får vänta i 3h på att vi skulle spela.

Det här är bemötandet vi fick av personalen på Harry B James:
1. Först satt vi i bandet och våra kompisar vid ett bord och drack öl och cola, när det kommer fram en biffig vakt och säger nånting som jag inte hann höra, så jag tänker att det kanske är arrangören och säger: "ah, är det du som arrangerar eller?"
han: "lägg av nu. leg. allihopa. NU." Alla visar leg, och han går bittert därifrån.

2. Senare satt jag uppe i logen och pratade med två medlemmar från Qloud Nine när brandlarmet gick igång, varpå det kommer upp en biffig vakt som tittar på oss och säger: "Grabbar, om jag får reda på att nån av er har rökt här uppe, då vrider jag fan nacken av er".

Det var ungefär all kontakt vi hade med dem som jobbade där. Well, är det en rockbar så ska väl folk vara hårda och elaka, det är väl grejen? :)

Allting blev väldigt försenat. Första bandet började spela kanske 20 minuter efter sagd tid, och sen spelade både de och nästa band lite väl länge, ca 30-35 min. Bandet efter höll en lite mer lagom tid, och sen var det äntligen vi. Vi gick upp på scen runt 0.15. Vi öste järnet och det var grymt kul och bra publikstöd (även om publiken var relativt liten)! Eftersom klockan var över 0.00 så var det även min födelsedag :) Tack igen alla som kom dit och orkade vänta den extremt långa tiden innan vi spelade!

2 kommentarer:

  1. Haha! Du har verkligen börjat från botten Bill :p

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja verkligen, precis som i guitar hero! xD

    SvaraRadera