tisdag 25 augusti 2009

Ut ur kyrkan . se

I går kom jag och min kompis Tobbe på att vi glömt bort vårt projekt att gå ut ur kyrkan, så nu har vi tagit tag i det igen. Vi missade att skicka in våra papper i går, så det får bli i dag istället. Kyrkoavgiften ligger på 0.98% enligt wikipedia. Vissa tänker att "bah, det är ju så lite", men varför betala lite för nåt du inte bryr dig om? Då får du gärna betala 0.98% till mig också :)

På tal om religion så såg jag Religulous i helgen, den var riktigt rolig!

-----

I dag på jobbet var det några som pratade om att de lärde sina barn att prata "bra svenska". Det inkluderade att barnen inte får säga "macka", utan de ska säga "smörgås". What's up with that!? Macka är inte ens slang, det är ett riktigt ord! Samma person som nämnde det berättade i går att hon var på nåt idrottsläger med sina barn, och att det var sockerförbud där för barn och medföljande föräldrar. Så hon smygdrack läsk när ingen såg. Vad är det för förebild till sina barn, att inte ens kunna visa att en vuxen kan stå emot läsk i två dagar, och sen säga åt barnen att inte dricka läsk själva?

Ibland... IBLAND!

-----

I går sa nån radiopratare att han hade svårt att tycka synd om tyska damlandslaget, kommer inte ihåg varför man skulle tycka synd om dem, men iaf, anledningen till att han hade svårt för det sa han var att "varje gång jag hör tyskland så är det en liten röst längst längst längst bak i huvudet som säger 'hitler hitler hitler!'". Hur kan man tänka så? HUR!? Det var ungefär 70 år sen, Hitler styr inte landet längre, och jag har ganska stora tvivel på att tyska damlandslaget (i vad det nu var) hade nånting att göra med andra världskriget. Hur kan det vara så accepterat att hata Tyskland/tyskar för andra världskriget fortfarande? Håll inte efterkommande ansvariga för det som hänt tidigare! LANDET Tyskland har inte gjort nånting, det var nazisterna och deras styre, inte Tyskland I SIG som var fucking idiots.

Jag kommenterade att jag tyckte radioprataren hade fel, och så säger min arbetskompis "jo, fast det var ju en rätt stor grej som hände då". Vad spelar det för roll? Det är annorlunda nu. Jag tycker inte det är okay att hata Tyskland för nazismen.

1 kommentar:

  1. Haha eller lol kanske, det är ju trots allt internets.

    :D

    SvaraRadera