måndag 1 februari 2010

Ny och Vanlig Blogg

Jag orkar inte ha två bloggar. Här är mina senaste inlägg i den andra bloggen som jag tar bort nu :)

I dag:
En riktigt cool video om innovativ användning av teknik av olika slag.

Hela helgen har jag spenderat hemma hos Tobbe, med undantag för två korta stunder, när jag gjorde piroger med Fia och rep med bandet hos Love. Jag ska ju försöka leva billigt och bra nu hade jag tänkt, men fy fan vad jag suger på det. Jag har köpt en Thåström-vinyl för 338kr, numrerad (jag fick nr 281 :D) och förbeställt Mass Effect 2 Collectors Edition (det ska inte vara nån ' i collectors) och köpt onödigt mycket onyttigt i helgen.
I övrigt brände jag handen ganska hårt i ugnen när vi gjorde pirogerna så jag får ett nytt och fint ärr strax under pekfingerknogen på höger hand :)

Vi har spelning med bandet på torsdag på Sugar Bar, alla är fortfarande lika välkomna dit! Det har varit intressant att repa på senaste tiden, nu när det är ny banduppsättning och en ny låt. Samt att jag fått lära mig spela många av dem andra låtarna och sjunga samtidigt eftersom jag är ende gitarristen numera.

Nu ska jag värma på en pirog och äta lunch. Kross on!

-------------------

FREDAG 29 JANUARI 2010
Lite länkar med trevliga artiklar! och bröd.
- Värd läsning om IPad och varför den är bakåtsträvande på sina sätt.

- Om du gillar djur eller liknande kan du antingen gå med i WSPA eller bara göra en kort insats och hjälpa lite delfiner. Det är bara en namninsamling och du behöver inte göra mer än att skriva på att du inte tycker om att djur plågas för att underhålla turister.

- Läs Krönikan av Annika Norlin i City på sidan 16, angående hur många kramar som är normalt. Jag håller med henne.

---------------------

Jag bakade bröd i går igen, så nu har jag frukost för ett tag framöver! Det är så jävla underbart att baka sitt eget bröd och sin egen mat :D Jag bakar mina egna pizzor också numera och det är helt underbart! Sparar massor med pengar och får mycket godare pizzor!


---------------------------------

ONSDAG 27 JANUARI 2010

Vanligt grejs
Jag ska börja skriva en egen blogg nu! Utan nåt annat syfte än att skriva ner random crap som händer mig, och annat jag vill skriva. Vad jag vill helt enkelt.

Jag var och såg min gitarrlärares band i går igen. Dog Off a Cliff. Fy satan vad bra de är! Jag såg dem första gången för att Johan gick i fatt mig i Gamla Stan på Västerlånggatan och lyfte av min mössa och tipsade om att hans band spelade på kvällen i närheten. Vi hade inte setts på säkert ett år då, och jag gick dit. Jag blev så chockad över hur sjukt jävla bra de var och vilken häftig musik de spelade! Jag rekommenderar ALLA i hela världen att gå och se dem nästa gång de spelar.

Och att gå och se oss när vi spelar nästa torsdag på Sugar Bar :D

1 kommentar: