tisdag 2 februari 2010

Show Week

I går repade vi i Åkersberga, så direkt efter jobbet åkte jag till Sollentuna, där jag bor, för att hämta gitarren och lägga mig och dö lite på min säng. Sen drog det i väg igen till bussen, så jag hann inte äta någon middag. Först sprang jag dessutom till fel busshållplats, den där bussen gick mot Karolinkska och inte Danderyd, så jag hann precis med bussen när jag sprungit till rätt hållplats.
En bit fram så stod det en bil med något fel på på andra sidan av vägen vid en väldigt trång passage, så det var kö ungefär 2.5 km bakom den, genom rondeller och korsningar. Det kändes väldigt bra att vara på väg åt andra hållet faktiskt.
Bussarna tajmade inte varandra alls, så jag fick vänta i 20 min ute i kylan och Hannes vägrade svara i sin telefon (curse you Hannes!!) när jag försökte ringa och få honom att sympatisera lite grand.
Jag åkte raka vägen till Åkersberga för att äga järnet med bandet på repet och sukta efter min uteblivna middag. Jag kom hem till Svinninge och gjorde te och mackor till middag, och när jag skulle sova så tänkte jag att jag bara skulle kolla vad som hänt på Internet, och då råkade jag börja prata med en kompis från Spanien, och det slutade med att jag började försöka sova vid tolv istället för vid tio.

När jag väl börjat släpa med mig gitarren till busshållplatsen i morse kom jag på att jag ju ska repa i morrn, på onsdag, också, och lika gärna kunde lämnat gitarren. Men nu har jag den med mig och får släpa på den två vändor extra.
Tanken har varit att jag ska träna gymnastik i kväll men jag vet inte om jag orkar. Jag är trött i huvudet och trött i kroppen, och förmodligen kommer det sluta med att jag sitter hemma och pluggar musikteori och övar inför spelningen på torsdag.

Snart kommer min handledare hit och de bjuder på semlor. GO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar