söndag 20 september 2009

Jo, det är ju jävligt kristet.

Krisdemokraterna berättade för några dagar sen i en artikel att Anna Anka är välkommen till deras parti, de har ju så liknande åsikter.

Om det här är vad Krisdemokraterna står för, ja, det visar ju bara ännu mer vad religion tillför vårt sammhälle: Bakåtsträvande, diskriminering och idioti.

Fortfarande det roligaste med kristna som tror på bibeln: Bibeln berättar om en talande orm. EN TALANDE ORM. Gör mig lite skeptisk till den :)

Roligt med både Islam och Kristendomen: Både Mohammed (DON'T KILL ME NOW DEAR TERRORISTS, PLSSSS!!) och Jesus FLÖG, fysiskt, bokstavligen, FLÖG, upp till himlen. DET var ju sant, självklart, men stålmannen, HAN var fake.

Hahaha, jag vet inte om jag ogillar religion så mycket egentligen, jag blir så glad och full av skratt när jag läser om det :D

13 kommentarer:

  1. Hej Svejs! Tack för hälsningen! Nu har du en följare till!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Vad härligt! Jag undrade lite vem det var först när jag såg att jag skrapat ihop till min hela fjärde följare! Det är en ära :)

    SvaraRadera
  3. haha sämsta anti-religiösa argumenten man kan hitta. relgioner suger ju på många sätt, men bokstavstolkning av 20000000000 år gamla metaforer är ju faktiskt inte roliga. Inte ens på din ensamma lilla blog.

    SvaraRadera
  4. Okay, okay, så nu ska vi börja tänka på vilka delar som stämmer och inte stämmer i bibeln? Jag trodde att grejen med att vara kristen bl a var att tro på bibeln i sin helhet? Känns lite skumt att man ska döma ut vilka delar man ska och inte ska tro på, vilka som är för gamla och vilka som råkar vara 'metaforer'. Anledningen till att många kristna inte tror på evolution är att de tror på skapelseberättelsen. Ormen är ganska tydlig i den vad jag minns. Jag tycker iaf det är väldigt roligt att folk argumenterar för att bibeln är sann, när det finns såna saker i den :D

    Min blogg må vara liten och ensam, men den är iaf AWESOME 8D

    SvaraRadera
  5. religion handlar om något mer än att tro ordagrant på vad som står i biblen, koranen osv utan är mer ett mindset som gör att man tar allt i livet med en liten annan synvinkel, som gör allt lite lättare. Kanske skulle behövas lite mer sånt nu när var varannan människa går i väggen och blir deprimerad stup i ett. men AWESOME blog annars!

    SvaraRadera
  6. Du är född som SYNDARE, du är en HEMSK människa, bara om du tror och ber och fucking worshippar våran gud har du en chans att bli räddad. REPENT!

    Yes, lite annan synvinkel :3. Låter massa trevligt, inte alls skadligt och läskigt :D.

    SvaraRadera
  7. Känns som en bra idé att hänvisa till EN HELIG SKRIFT som är THE ONE AND ONLY TRUTH, som har saker som "inte är menade att tro på" :D Det gör det så mycket lättare att argumentera för dess sak liksom!

    Dessutom kanske du missat hur många EGENTLIGEN använder religion. Du kanske hört Bush säga "God bless America" nån gång? :D

    SvaraRadera
  8. Jag tror inte heller det handlar om det. Jag håller med anonyma föregående talare. Ni förstår när ni blir äldre och lite djupare i tankesättet.

    SvaraRadera
  9. Jag tror att ni missar hur farligt religion egenltigen är. Sure, i början, användes fint till att få folk att värdera saker, som att inte mörda, respektera andra och inte stjäla etc. Nu används det dels av vissa i privat syfte för att må bättre, men av många missbrukas det, och så länge "Gud godkänner det" så följer folk efter (om de är med i religionen som förespråkas). Inte alltid, men ofta. Se bara republikanerna i USA.
    Varför måste tro vara organiserad? Varför kan inte folk bara tro på sin sak, och hålla det sin sak? Det är väl ändå inte många inom samma religion som har samma uppfattning och syn på den ändå?

    SvaraRadera
  10. ... och låter det inte lite roligt: "Ni förstår när ni blir äldre och lite djupare i tankesättet."? Jag trodde man slutade tro på sagofigurer etc. mer och mer när man blev äldre?

    SvaraRadera
  11. Bill har rätt angående att religioner på många håll är farliga och luktar smegma, används för kontroll etc. och att folk borde vara säkrare i sin egna tro. Men notera att långt ifrån alla kristna är orthodoxa/bokstavstroende (dvs. de tolkar Bibeln exakt som den är skriven utan metaforer), alltså finns det några kristna som fortfarande inte är dumma i huvudet. Och ja, många kristna faller in i någon mitemellan-kategori där de, precis som du nämner, "dömer" ut vilka delar de ska tro på och inte. Inte alltid smart det heller, men ska man förspråka ateism så finns det bättre argument än att skratta åt den där fittormen i början. Fast det är ju ändå sådana grejor som för oss normala människor tar ned Bibelhelvetet på "fantasy-nivå".

    SvaraRadera
  12. Man kan inte argumentera för ateism utan att ha något att argumentera emot.

    Man kan inte motbevisa någon om man inte vet vad det är dom tror på. Dom flesta kristna tror att jesus dog för våra synder, OCH att han dog för ursprungssynden.

    Ursprungssynden som kom fram efter att adam och eva åt av den förbjudna frukten, efter att ha pratat med en orm...

    Visst är det lätt att slingra sig ur det argumentet, men det är det alltid. Man kan bara säga att gud står över all existens, och kan inte bevisas eller testas. DONE! Går inte att motbevisa, eftersom det inte finns något bevis till att börja med.

    SvaraRadera
  13. Jag har inte direkt argumenterat FÖR ateism, jag har argumenterat EMOT organiserad religion, och trovärdigheten på skrifter som anses vara det heligaste inom religioner, eftersom religionerna ofta är grundade på skrifterna. Iaf den moderna uppfattningen av dem, troligtvis så "fanns" religionen strax innan den skrevs ned på papper också.

    EN av mina poänger är att om det heligaste inom en religion innehåller något som en talande orm, så kanske man borde ifrågasätta lite hårdare hur trovärdiga författarna var.

    SvaraRadera