torsdag 2 april 2009

MacSmack

Jag köpte min fräna MacBook på avbetalning i måndags, och glädjen var... medioker. Jag hade trott (som så många gånger förr, att jag aldrig lär mig?) att det skulle komma nån... liksom, förändrande vind som skulle ändra min syn på livet, ändra hela auran, och ge helt nya möjligheter till allting och att allting skulle kännas härligt och underbart! :D Men som vanligt blev det inte mer än 'schysst, nu har jag en sån här också'. Dock har jag också lärt mig att inköp lär man sig uppskatta med tiden. Man vill utnyttja det så mycket det bara går när man precis köpt det man nu köpt, men det går inte att göra såå jävla mycket med en ny sak, vad den än är (nästan iaf), men sen när man börjar använda den lite oftare utan att riktigt tänka på det, utan man hittar användningar för den och så, så kan man ibland tänka till och känna, 'vad skönt att jag har den här' och så blir man lite glad.

Men, nu är det ju tyvärr så, att jag upptäckte en sak för några dagar sen. Datorn var kantstött i ramen runt skärmen på ett ställe. Visst, jag bryr mig inte så jättemycket, men om den nu ska säljas i framtiden och så, så är det en nackdel, men jag kände att den kan jag leva med. Men sen såg jag det i dag: Den döda pixeln. Den satt där, mitt på skärmen och lysta inte med sin frånvaro. Den lyste inte alls. Så jag tänkte 'skit', och gick till MZone, där jag köpte den, och klagade lite, och hon i kassan lät jättepositiv och typ 'Det här fixar vi ;D' och jag tänkte, 'vad härligt! Hon kan verkligen hjälpa mig med det här!'. Så ringde hon lite samtal och så, och sen sa hon att de på den tekniska avdelningen tyckte att det här betraktades som 'skönhetsfel' och därför kunde de inte byta den på en gång, utan den var tvungen att skickas in för att undersökas. Då sa jag att jag inte riktigt tyckte att en död pixel var ett 'skönhetsfel', men hon kunde inte göra så mycket själv. Så jag lämnade in den, och får tillbaka den tidigast om en vecka. Jag vill veta hur man byter ut EN LED i en skärm, samt hur man fixar till en kantstött aliminiumkant.

Jag är extremt fattig nu för övrigt, så det känns lite tråkigt. Men om en månad, dååååå!

Vill också lägga till, att jag höll med Jan Guillou om hans artikel förut, men nu skäms jag lite över att han skriver som han gör om fildelning och upphovsrätt. Skäms Jan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar