onsdag 25 mars 2009

All work and no vacation

Yes, titeln säger allt. Jag hade planerat att kanske följa med pappa och farbror till en stuga och fiska och ta det lugnt. Troligtvis kunde jag även få semester, men jag har skolarbete kvar som skulle varit inne för några dagar sen, samt att det är bara en vecka kvar på min provmånad för jobbet, så jag vill inte sabba intrycket. Så jag stannar hemma ändå.

Jag vaknade och upptäckte att jag hade extremt bra syn, och märkte att jag inte hade tagit ut linserna. Det sparade mig dessutom en knapp minut på morgonen när jag slapp sätta i linserna också, och det är ju trevligt. Det var dessutom -9.2 grader ute när jag gick upp. Jag var klar med allting på morgonen ungefär en halvtimme innan bussen gick, men ändå lyckades jag sega ut på tiden så pappa fick race:a ikapp bussen (han brukar åka samma väg som jag går till bussen, så jag brukar få skjuts till hållplatsen) och släppa av mig på en hållplats där den stannade.

Gymnastiken i går gick inte helt bra. Frivolterna och handvolterna sitter väl helt okay, och saltosarna funkar, men det gör faan inte flickisarna. I går var katastrof! Jag brukar göra helt okay ändå, dock med en hel del kvar till perfektion, men i går gick det inte alls. Jag glömde att trycka ifrån med benen, och när jag väl tänkte på det så glömde jag armdraget. Men uppvärmningen var bra för en gångs skull, den brukar vara bra varannan vecka, och varannan vecka är det för mycket fokus på styrka så jag bara blir trött i musklerna men inte varm i lederna. Träningen avslutades med brutalt styrkepass, och sedan bastu. Vår hardcore tränare är inte nådig med vattnet på bastuaggregatet, och vattnet i mitt hår blev extremt varmt, och det kändes som att det var kokande vatten på mina öron, vilket det säkert var också.

Nu är det bara några veckor kvar till spelningen! Vi har rep i kväll men utan trummis, han har spelning på sin skola med sin klass, men vi repar på ändå. Trummor är ju inte så viktigt. Vi har i alla fall en ny låt till repetoaren som snart är klar, och det är PREMIÄR för den på spelningen, så det är ett unikt tillfälle att komma dit och höra den första gången den spelas. Senaste spelningen var i en kyrka. Det var inte speciellt rätt akustik där, men det funkade ändå, men under de första två låtarna så satt trummisen bakom en plastskärm (som skulle dämpa trumljudet så det blev bättre) och hörde absolut ingenting av vad vi andra spelade, men sista låten tog vi bort det och då blev det skitbra. Förhoppningsvis lyckades vi charma till oss några extra fans till 17 April-spelningen.

Bill out. GO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar