tisdag 24 mars 2009

Alone in the Work

Nu sitter jag här på jobbet, som jag gör de flesta tisdagar. Jag slutade jobbet för över en timme sen, men jag har träning klockan 20.00, så jag tjänar inget på att åka hem emellan. Dessutom har jag inte råd att åka buss hem och tillbaka en gång extra, speciellt inte när jag måste korsa en zon. Varför förde de in zon-systemet igen? I slutet av 2006 var allting jättebra, inga zoner, 10 kr-bilejtter som räckte hur långt som helst under en timmes tid, och någorlunda biljetthäftes- och busskortspris. Sen byttes styret i Sverige, och in kom zon-systemet igen, kortare remsor för mer pengar, och dyrare biljetter och busskort.

Anyways, jag har planer på att spara ihop till en fräsch och fin Macbook som jag kan använda när jag har dötid i stan, vilket jag ofta har, för att kunna jobba på saker/chatta med folk/skriva onödiga saker på min blogg etc. utan att behöva sitta kvar på jobbet eller åka hem för det. Dessvärre är ju de där Macbook:arna rätt dyra, och det kommer dröja någon månad innan jag har råd med en, men jag sparar på ändå!

Jag är sjukt sugen på att spela igenom Mirror's Edge! Jag har spelat en del och tyckte verkligen om det, sen tänkte jag inte mer på det på ett tag, fram tills i förrgår då min kompis nämnde hur bra soundtracket var och då väcktes känslorna igen, och jag kände för att göra uppror, och vilket sätt kan man bättre göra uppror på än att springa och hoppa över hustak, samtidigt som man jävlas med staten?

Pappa undrade om jag ville följa med till vår farbrors stuga torsdag till söndag för att koppla av och fiska, men jag tror inte jag kan få ledigt de dagarna, så det känns lite tråkigt. Dock har det ryktats om en förmiddagsfika i stan med gamla SoFE-gänget! SoFE, eller, School of Future Entertainment, är en skola jag gick på i Blekinge, höst 2006 till vår 2008. Skolan lämnade en del till fantasin, men klassen var den bästa jag kunde fått, och nu bor det en del från skolan här uppe i Stockholm, bland annat min framtida rumskamrat.

Jag läste ut min bok 'Deader Still' i går. Den var ungefär lika bra som föregångaren. Jag märkte dock en del tryckfel, i stil med 'fel namn på fel ställe' och nån bokstav fel på nån enstaka plats. Jag borde nästan bli korrekturläsare tycker jag, speciellt när jag läser tidningar som lider av alla hemska stavfel och särskrivningar!

Dagen har i alla fall varit bättre än i går. Mindre huvudvärk, mer sömn, godare matlåda och jag har fått mycket gjort på jobbet. Samt att jag kontaktade a-kassan, som jag har försökt få ersättning från ett bra tag nu, och frågade hur saker och ting låg till, och till slut kom hon jag pratade med fram till att jag faktiskt borde få en del ersättning ändå. De hade missat en månad som jag jobbade förra året, och jag behöver bara skicka in lite papper (IGEN!) så borde det lösa sig.

GO!

1 kommentar: