lördag 28 mars 2009

Perfekta Fredagen

I går hade jag vad jag skulle kunna kalla 'Den Perfekta Fredagen'.
Jag vaknade hyffsat pigg, och försvann i väg till jobbet som vanligt. Kom dit 7.30. Sen var det fika vid 9.00 - 9.40. Sen var det lunch från 11.00 - 12.00, och eftersom det var fredag så drog alla tidigare så jag gick hem vid 15.30. Dock var jag ganska trött under hela dagen, men det gick bra ändå.

Jag åkte till Åkersberga för att betala en körlektion som jag tagit, men de stängde 16.00 så det blev inte av. När jag kom hem så var jag ensam hemma för en gångs skull, och det var underbart. Så jag satte på NIN på fetingvolym i vardagsrummet och lagade mat. Sen åt jag maten, drack vin och började se på Dexter (bara sett ett halvt avsnitt förut) i vardagsrummet. Det var en väldigt befriande och avslappnande känsla, att bara sitta och ta det lugnt och njuta av en bra tv-serie i vardagsrummet. Annars sitter jag alltid på mitt lilla rum och glor på min datorskärm, och det är inte riktigt samma sak. Sen när jag trodde klockan var mitt i natten och jag kände mig jättetrött och redo att gå och sova, så var klockan 21.30. Men det var inget hinder för mig, så jag gick och la mig och sov, och gick upp vid 7.13. Det var så härligt att vakna så tidigt och vara ordentligt utsövd ändå.

Nu har jag ätit frukost med mamma och pratat om diverse saker i livet, städat mitt skrivbord och putsat rent det så det är blankt och fint (glasskiva på), och nu sitter jag och skriver det här inlägget och lyssnar på Armin van Buuren, och klockan är inte ens 9.00 än på. Det är så härligt att ha hela dagen framför sig på en lördag och ändå ha gjort en massa saker redan! Bra helg!

2 kommentarer:

  1. Shit, det låter verkligen najs... jag har haft en skitvecka men i dag har det faktiskt varit lite bättre, men inte i närheten av din dag. ^^ Hoppas att bra-dagarna fortsätter för dig!

    SvaraRadera
  2. Det är det som är så skönt när man vaknar tidigt och utvilad och hinner göra massor av saker, sen har det ändå inte gått något av dagen och hela dagen är typ kvar. :)

    SvaraRadera