torsdag 19 mars 2009

Yeh

Dagarna flyter förbi ganska fort nu när jag jobbar, och det är både skönt och hemskt. Skönt för att det blir helg fort, och för att saker jag planerar kommer närmare med stora steg. Hemskt för att tiden flyger förbi så fort. Jag kommer iaf närmare min första lön, vilken jag ser fram emot väldigt mycket.
Jag tror jag är drabbad av undermedveten stress och prestationsångest. Jag kan nästan aldrig ta det lugnt och slappna av utan att känna att jag borde göra nånting annat. Det har bland annat bidragit till att jag konstant mår smådåligt i magen och sover dåligt. Nu har jag det som projekt att sakta arbeta bort det.
I går gick jag från jobbet klockan 17. Tog tåget 17.20, kom till Åkersberga station 18.00, då hade bussen hem gått för 2 min sen ungefär. Nästa gick 18.45, så jag tog tillfället i akt att gå en promenad till min gamla gymnasieskola och lyssna på Thåström. Det lockade fram både nostalgiska och dystra känslor, men det var en generellt trevlig promenad ändå.
Lyckades äntligen gå och lägga mig i tid i går också, runt 21.20, så jag vaknade relativt pigg i morse, och tog det lugnt på morgonen utan att starta datorn. Det var väldigt avslappnande och jag gick i tid till bussen så jag slapp skynda mig, och det kändes väldigt konstigt och skönt.

I övrigt vill jag bara säga att Tingaliin med Grotesco var det bästa jag sett på väldigt länge, riktigt skitbra faktiskt!

ваше здоровье!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar