måndag 23 mars 2009

Bad HAir Day

Jag hade inte dåligt hår i dag, men dagen i sig har inte varit så överdrivet förträfflig.
Dock vaknar jag numera till tonerna av Tingaliin, så dagen börjar ju ganska bra ändå. Jag har fortfarande huvudvärk från festen hos Noken i lördags, vilket jag inte tycker att jag förtjänar, för jag var relativt sansad med mitt förtärande av alkohol. Jag hade även en inlämningsuppgift för min distanskurs i Datakommunikation som skulle lämnats in senaste kl 9.00 i morse, men det gick ju inte som planerat, och här sitter jag nu och försöker svagt tampas vidare med uppgiften, alldeles försent på kvällen och alldeles för oengagerat.
Istället för att plugga har jag:
* Ätit choklad
* Druckig påskmust
* Tittat på gulliga katter på youtube
* Tittat på Tingaliin
* Suttit på msn
* Läst om katter
* Pratat med mamma
* Kollat facebook 100 ggr
* Kollat helgon 2 ggr
* Kollat min mail 8 ggr
Kort sagt: Jag suger på att plugga när jag inte känner för det. Jag tror det går att bota, men mitt liv känns rätt rörigt nu så jag har svårt att koncentrera mig på nånting alls. Dessutom har jag fått för mig att efter klockan 21.30 så ska jag gå och lägga mig, och om jag inte gör det, så har jag inga krav på mig att göra nånting, för jag skulle ju egentligen legat i sängen då, så då känner jag mig fri och kan göra vad jag vill. Det är typ enda tiden på dygnet jag känner så.

Jag har uppkörning 6 Maj, och uppskrivning 4 Maj, så nu är det bara till att grinda lite grand så allting sitter ordentligt.

Jag fick ett mail från ett företag jag hoppats på ganska mycket till hösten som sa att det kommer dröja lång tid innan de kan anställa nån, inte tidigare än när konjukturen vänt, och det kan ju ta ett tag. Men jag har i alla fall jobb för ett tag framöver och det känns fortfarande jätteskönt. I och med att jag har jobb, så tänkte jag försöka dra mig i väg hemifrån och flytta hem till en kompis fom bor i Fisksätra i Nacka, och det kommer bli nån gång mot slutet av April som det är planerat nu. På tal om slutet av April, så har även Ultimate Awesome sin spelning på Klubben, Fryshuset 17 April, 20.30, och det är verkligen värt att dra dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar